ענת ברבי

בית ספר לשיווק עצמי

*שם:
*טלפון:
אימייל:
*הערה:


  • "כוחה של מילה"

     


     "מילה אמרת.. עולם יצרת..."


    התברכנו באוצר מילים גדול המשקף את  עולמנו האישי, מקצועי, חברי וכד'. במכלול הקיים,  ישנן מילים המשקפות עוצמה פתיחות וחיות וישנן מילים המשקפות את ההפך. בכל רגע ניתנת האפשרות לבחור את המילה המשקפת באופן הטוב ביותר, ללא שיפוט (רע או טוב) את עולמנו. מצב של משבר, קושי,חולשה,דכדוך הוא נתון. אמירות כמו... מצבי משתפר, אני מתחזק, אני מבקש דרכים להתגבר אולי לא משנות במאום מצב נתון, אך הן נותנות את האפשרות שיקרה אחרת ממה שקיים.  המילים הנשלפות ברגע נתון משקפות בבהירות מוחלטת אם אנחנו מתחזקים או לא 

    המילה משבר שחוזרת על עצמה הרבה מאוד בתקופה האחרונה יכולה להיות גם זמן מבשר- זמן בשורה.

    הנה מספר חמישה טיפים לתקופת משבר-מבשר

    1. התרחקו מאנשים וממקומות שמחזקים את הקושי וטורחים להזכיר כמה קשה או רע.(אין מה לעשות עם המידע הזה חוץ מאשר לשקוע במרה שחורה. זה בטח לא מביא למקום שאתם רוצים להיות בו ...ואולי כן?!)
    2.  הכינו רשימה ברת ביצוע מבחינתכם של רעיונות, מפגשים עם אנשים ופעילויות לפי השאלה המנחה: מה או מי היה עוזר לי ומתאים כדי לעבור תקופה זו?
    3. תהיו יצירתיים או תפגשו עם אנשים כאלה.
    4. הכינו היום תוכנית לעתיד - מה הייתם צריכים היום, כדי שתוכלו להגיד בבטחה הכנתי עצמי לימים קשים. התחילו להגשים את התוכנית כבר מהיום לימים אחרים.
    5. הקפידו על מצוות  "מעשר". הפרישו סכום- % מסוים, שיינתן כל חודש כמתן בסתר,תרומה לקהילה- לאדם, עמותה, חברה שאתם מבקשים לעזור ולתמוך.

    להתראות בפעם הבאה

    ענת וילוז'ני

     


     
  • הזדמנויות...


    הסיפור הזה הגיע אלי במייל לפני למעלה משנה... אולי גם אליך הוא הגיע...עדיין, אני נהנית כל פעם לקרוא אותו מחדש...


    האיש שהימר על הכל – סיפור אמיתי!!!

     

    "רואה חשבון, די טיפוסי, שמאס בשגרה באמצע החיים, החליט למשוך את כל חסכונותיו ונסע לווגאס, עיר ההימורים. כשהגיע לעיר האורות הנוצצים נכנס לאחד מבתי הקזינו, פשט מקטורן, הצית סיגר ותוך שלוש שעות כל כספו נגמר. קצת המום מהתוצאה ומהמהירות שבה הכל קרה, שם האיש את פעמיו לכיוון הנוחיות, כדי להטיל את מימיו. כשביקש האיש להיכנס, הבחין לפתע בזה השלט, כדמי כניסה לשירותים צריך לשלשל למנעול מטבעה של עשרה סנט. פשפש האיש במכנסיו, כמובן שלא מצא אגורה, אך טיפוס חייכן שעבר בחטף התנדב לתת לו את המטבע הנכסף. הודה לו בהנהון רואה החשבון ובדיוק שבא לשלשל בחריץ, הדלת נפתחה והאיש שיצא החזיק לו אותה, וכך הוא נכנס כאשר המטבע עדיין בידו.

    כשיצא ניגש למכונת המזל הראשונה, הכניס את המטבע הבודד ומשך בידית של ה"שודד" .

    צליל קצר בקע מהמכונה, כסימן לדולר בו הוא זכה. את הדולר לקח למכונה השכנה ולאחר משיכה נפלו כאלה עשרה. כך עבר ממכונה למכונה עד שהחליט לנסות את מזלו ליד השולחן.

    21, רולטה ופוקר, רואה החשבון הפך לג'וקר. אחרי כמה שעות וכוסות ויסקי הצית האיש בניצחון סיגר..... כעת ממונו על 16,000 $ עמד. באותו רגע גמלה בליבו החלטה לעולם לא לשוב אל שולחנות המזל.

    את הכסף לקח והזמין כרטיס טיסה חזרה, אך הפעם במחלקת עסקים התפנק, לא כמו תייר מהשורה. רצה הגורל וישב האיש ליד איש עסקים נחמד השיחה התגלגלה ורואה החשבון את סיפורו העלה. "אם יש לך כסף" אמר איש העסקים "אל תהמר, תשקיע בחוכמה ותקבל יותר" .

    עם רדת השמש לפני הנחיתה הציע האיש לרואה החשבון עסקה "תשקיע מחצית מהסכום שהרווחת בעסקה רצינית, כמובן שגם הראה לו תוכנית. רואה החשבון קיבל את ההצעה וכך נפרדו בלחיצת יד.

    לאחר שנים, כאשר רואה החשבון הקים עסקים רבים והפך לאדם עשיר מאוד הוא הוזמן להתארח בתוכנית "60 דקות" המראיין הנלהב מסיפורו המופלא סיכם את הראיון בשאלה : "חשבת אי פעם לחפש את אותו האיש שנתן לך את המטבע?"  "זה אפילו לא עבר במוחי"  השיב לו האיש "אך מעולם לא הפסקתי לחפש את האדם אשר פתח לי את הדלת"  (ציטוט ממקור לא ידוע)

     

    מוסר השכל : יש בחיים אנשים שפותחים דלתות. 


    אולי גם לך יש סיפור מעניין על דלת שנפתחה?!


    להתראות

    ענת וילוז'ני

     


     
  • כיצד לצאת ממשבר או קושי - שישה טיפים


     

    דרכים אפקטיביות לצאת ממשבר או קושי

    מאת: ענת וילוז'ני


    מה עושים בזמן משבר או קושי, וכיצד ניתן לשפר את העשייה שלנו וחיינו לרבדים שלא ידענו עד כה? זמן משבר או קושי הוא הזמן הטוב ביותר ליצירת סדר חדש ומשמעותי בחיינו האישיים והמקצועיים- זה הזמן להתחדשות, להתבוננות ולחידוד דברים שבשגרת היומיום אינם נלקחים בחשבון או פשוט נדחים לימים אחרים. משבר הינו תקופת הימים האחרים- משבר הוא זמן מבשר על אפשרות להתחלות חדשות או לשיפור הקיים.

    מהיום ניתן ליצור סדר חדש!

    בתקופה זו ניתן ללמוד רבות על עצמנו ועל האנשים המקיפים אותנו או קרובים אלינו.

    אין ספק שמצבי משבר מחייבים אותנו  לייעל את העשייה שלנו! עשייה המשתנה מאדם לאדם.

    הנה שישה טיפים- המלצות חמות, כיצד לצאת מתקופת משבר או קושי

    1. הקפידו על השימוש במילים שאתם בוחרים (ראו מאמר בבלוג כוחה של מילה). תנו ביטוי למילים הנותנות עוצמה, כוח וחיזוקים.
    2. התרחקו מאנשים וממקומות שמחזקים את הקושי וטורחים להזכיר כמה קשה או רע.(אין מה לעשות עם המידע הזה חוץ מאשר לשקוע במרה שחורה. זה בטח לא מביא למקום שאתם רוצים להיות בו ...ואולי כן?!)
    3. הכינו רשימה ברת ביצוע מבחינתכם של רעיונות, מפגשים עם אנשים ופעילויות לפי השאלה המנחה: מה או מי היה עוזר לי ומתאים כדי לעבור תקופה זו?
    4. תהיו יצירתיים או תפגשו עם אנשים כאלה.
    5. כתבו היום תוכנית לעתיד - מה הייתם צריכים היום, כדי שתוכלו להגיד בבטחה הכנתי עצמי לימים קשים. התחילו להגשים את התוכנית כבר מהיום לימים אחרים.
    6. תהיו נדיבים, תקיימו מצוות  "מעשר". התנדבו או הפרישו סכום- % מסוים, שיינתן כל חודש כמתן בסתר, תרומה לקהילה- לאדם, עמותה, חברה שאתם מבקשים לעזור ולתמוך.


    להתראות

    ובשורות טובות

    ענת וילוז'ני



     
  • "אמנות השיווק-הלכה למעשה"


    שיווק ממוקד ואפקטיבי

    "אמנות השיווק  - הלכה למעשה"

    מאת:ענת וילוז'ני

     

    שיווק מדויק ואפקטיבי מתחיל בהגדרה ממוקדת של מסר ויעדים ונתמך במערך מקיף של פרסום, יחסי ציבור ופה לאוזן. מכירות הן תוצאה ישירה של התשתית השיווקית.

    מה לעשות? למי לפנות? האם לפרסם ואיפה? מה יקדם את העסק?.... הן רק חלק מהשאלות שכל בעל עסק מתמודד איתן בשלב כזה או אחר.

    הכרה וחשיפה הינם אלמנטים הכרחיים להצלחה עסקית, אלמנטים המחייבים השקעה, זמן וכסף, אך פעמים רבות ההשקעה איננה מצדיקה את התוצאות.

    כיצד בונים את מערך השיווק והפרסום המתאים לעסק?

    השלב הראשון הוא הגדרה מדויקת של מסר, יעדים וקהל מטרה.

    ההגדרה זו חיונית לקביעת תהליך העבודה והשגת חשיפה מתאימה, בלעדיה עלול המסר שלך ללכת לאיבוד בין שלל רעיונות, שיחות, הבטחות, פרסומים, פרוספקטים ומילים חסרות מטרה. בעל העסק, כח האדם או הצוות הנבחר לבצע "הלכה למעשה" את המשימות - העבודה בשטח, קובע את מידת ההצלחה העסקית.

    הם (הצוות) השם והמוניטין של החברה או העסק.

    פעילות שיווקית מוצלחת עומדת בבסיסו של כל עסק. 

    שיווק ומכירות חייבים להיות בידיים מקצועיות!

    קשר רצוף בין מסר עסקי ממוקד לערוצי פעולה הופך את פעולת השיווק לאפקטיבית.

    היכולת להעביר מסר בצורה ממוקדת ברורה ורהוטה, בערוץ הנכון, לקהל הנכון עבורך היא אמנות.....   "אמנות השיווק".

    4 טיפים לשיווק עצמי

     

    1. חשוב לזכור כי, שיווק וקידום העסק הם משימה יומיומית. יש להגדיר מסר שיווקי אחד בכל פעם ולא לשלב בין כמה מסרים בו זמנית. מסר אחד ממוקד ואפקטיבי מחזק את הקשר בין העסק, המוצר לקהל היעד.
    2. הכינו תוכנית עבודה שבועית, בה תתמקדו בכל הפעילויות שמטרתן לקדם את העסק. תוכנית עבודה מאפשרת לכם לחזק ולעורר את הפעילות מול קהלי יעד נבחרים ליזום ולהיות אקטיביים. לא לחכות שהלקוחות יגיעו.
    3. השקיעו בקשר רצוף עם הלקוחות הקיימים: חיוך, טלפון, מייל, גלויה ליומולדת  או כל עדכון אחר מראים שהלקוחות חשובים לכם ואתם משקיעים בקשר איתם.                                                                                        שימור לקוחות עושה לשיווק העסק פלאים = פה לאוזן.
    4. משוב, גמישות והתמדה. ההתנסות בשטח והפעילות מעוררות תגובות (העדר תגובות הוא גם תגובה). אולי המסר לא ברור או לא מספיק ממוקד, שפרו. תזכרו שלוקח זמן עד שרואים תוצאות, התאזרו בסבלנות. הפירות נקטפים מהעץ אחרי השקעה, מאמץ, זמן ולא תמיד מזג האוויר לטובתנו. הפעילות שאתם מקדישים אמורה לשרת את קהל היעד שלכם, היו קשובים, גמישים והתמידו. זו משימה יומיומית.

     


    להתראות

    ענת וילוז'ני 



     


     
  • המקצוע העתיק ביותר... לא מה שחשבת!


    המקצוע העתיק ביותר לא מה שחשבת!

    מאת : ענת וילוז'ני  "אנשים ועסקים"

     

    "מה המקצוע העתיק ביותר ?!" שאל אותי ידיד תוך כדי שיחה ערה בנושא קד"מ (קידום מכירות)

     "נו באמת.. אל תשנה נושא, אתה צוחק ממני?!....  לאן אתה חותר? " שאלתי אותו,  כשאני  לא מסתירה שאין לי הרבה חשק למשחקים.

    "רחב.. הזונה.. " השבתי

    "זהו שלא", חייך ידידי חיוך מתוק, "מכירות.." זה המקצוע העתיק ביותר!"

    פתחתי זוג עיניים, הזמנתי עוד קפה.."איך הגעת לזה !?" שאלתי

    הנחש...התפוח....חוה...אדם... גן עדן... זוכרת?"

    "הנחש מכר לה תפוח ? מכר. חוה שיווקה אותו לאדם? שיווקה.... "

    "לא רק שזה המקצוע העתיק ביותר" הוספתי  "אלא שמאז כולנו עמוק בתוכו."

    עכשיו אני מבינה מאיפה הדימוי שיש לאיש מכירות.. נחש, ערמומי, ימכור את אמא ואבא שלו בשביל "התפוח"... ועוד מה הם קיבלו בתמורה... ראית?! .. עסקה גרועה... גרשו אותם מגן עדן ומאז אנחנו מחפשים את החיים הטובים"

     

    אני חייבת לומר, לא הפסקתי לחשוב על השיחה הזאת עוד הרבה זמן אחרי שנפרדנו. למעשה היא זו שיצרה בי את אחת התפניות המשמעותיות ביותר בעבודתי- שיווק וקידום מכירות – המקצוע שבחרתי להתמקד בו בעשר שנים האחרונות.

    ידידי פרש לעיסוקיו ואני נשארתי להרהר בנושא זמן רב אחרי.

    שיווק ומכירות הם תחומים שיוצרים הרבה התנגדויות (עכשיו אני מבינה מאיפה זה בא)

    עצמאיים מוצאים את עצמם חסרי התלהבות  לקדם דבר שהם אוהבים ומאמינים, הייתכן ?

    מה קורה בדרך שמוציא את הרוח מהעשייה השיווקית?

    מה יוצר את הפער הזה בין האהבה והרצון לעשות את מה שאנו טובים בו לבין  הדרך בה אנו מביאים זאת לידי ביטוי?

    גישה היא ההבדל !

    ממאות שיחות שקיימתי שמעתי משפט שחזר על עצמו לעיתים קרובות, קרובות מידי,"אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה, רק אל תגידי לי שיווק, אני ממש טוב במה שאני עושה, אבל בשיווק אני לא טוב"... ועוד ועוד

    אני יכולה להגיד מניסיוני הרב בתחום, שההבדל בין עסק מצליח למצליח יותר הוא הגישה.

    השאלה כיצד להשיג יותר לקוחות או חשיפה היא לא השאלה העיקרית בשיווק וקידום העסק, אלא ... מה הגישה שלך?  מה מידת הבשלות שלך....עד כמה באמת יש בך את הרצון להצליח .

    שאלת הכסף.. ממש, אבל ממש לא קשורה לתשובה!  תשאלו את גידאמק!

    חשוב לברר מה הגישה שלך בכל הקשור לשיווק ומכירות.

    גישה = הישג.

    "בלי כסף אי אפשר לעשות כלום... אם אין לך יחסי ציבור אף אחד לא מכיר אותך... אני יודעת שפליירים בתיבות הדואר זה לזרוק כסף לפח....כמה פעמים התקשרתי וזה לא עזר...מה לא ניסיתי...למה שהמזכירה שלו תעביר לו את השיחה ממני?!.." כל אלו ועוד הן דוגמאות לגישה שאינה מניעה לפעולה, גישה מסרסת ,שאינה מביאה תועלת, אלא מורידה את הרוח

    לעומת זאת, אפשר אחרת....

    "התקציב שלי מאפשר לעשות את הפעולות האלה...

    יחסי הציבור הטובים ביותר שיש לי כרגע אלה הלקוחות הקיימים והקשרים האישיים  שאני ממנפת כל יום מחדש. יש עסקים שפליירים הם הדרך השיווקית הטובה ביותר עבורם. אני בוחנת את הדרך הטובה ביותר עבורי. התקשרתי אליו, עשיתי עד עכשיו את המיטב שיכולתי למטרה זו. אני משוכנעת שיש דרכים נוספות.... אמנם אני לא מכירה את המזכירה של המנכ"ל... אבל יכול להיות שאמצא מישהו שכן מכיר...  אני מוכנה להיפתח לרעיונות נוספים..." ועוד ועוד

    שתי הגישות מתארות את אותה סיטואציה מנקודות מבט שונות - מה כן במקום מה לא.

    אני זוכרת שנפגשתי עם אישה שביקשה לקדם את העסק שלה "מה את עושה כדי לקדם את העסק שלך?" שאלתי "אני לא בוחלת בכלום" אמרה. "מכל המילים בעולם בחרת לתאר את הגישה השיווקית שלך במילה בוחלת??" השבתי  "עד כמה רחוק אפשר להגיע עם תחושת גועל?!" שאלתי


    היום שבו גיליתי שאני עוסקת במקצוע העתיק ביותר היה אחד ההישגים הגדולים שלי, מאז כמובן הגישה שלי לנושא השיווק השתנתה וכן... התלהבות, אמונה  ואהבה לדבר הם הרוח החזקה לעשייה אישית ועסקית ומתכון להצלחה.


    מה מתכון ההצלחה שלך?

    להתראות

    ענת וילוז'ני


     


     
  • השיווק מתחיל בתוכי


     

    השיווק מתחיל בתוכי

    מאת:ענת וילוז'ני

     

    בחרת לעסוק במקצוע הכי אהוב עליך, בחרת לעסוק בתחום שמביא לידי ביטוי את כישורייך בצורה הטובה ביותר. תחושה של שליחות אמיתית מניעה את צעדיך. הרצון להביא שינוי.. לתת... להעניק....לאפשר לאחרים "לטעום" מאיכויותייך ...בקיצור לעשות טוב.

    אז איך קורה שעם נקודת פתיחה כל כך טובה עסקים רבים לא מתרוממים ועדיין מתקשים לשווק את עצמם ולפתח עסק מצליח ומשגשג לאורך זמן.

    "שיווק זה ממש לא הצד החזק שלי" היא בדרך כלל התשובה שאני מקבלת.

    איך יכול להיות?! משהו שאנחנו כל כך טובים בו לא נספר עליו?!

    בררתי, יש כמה סיבות לפער שהולך וגדל בין הרצון או החלום הראשוני לבין מה שקורה בפועל.

     

    1. אנחנו לוקחים הכל אישית. לא קנו, לא גילו עניין או חלילה אמרו שאנחנו לא מתאימים סיבה נפלאה להיעלב .
    2. אנחנו לא ממש מאמינים בעצמנו או במוצר. כל הערה או סירוב מתורגמים מיידית  לביקורת עצמית, פקפוק, ויתור או הרמת ידיים.
    3. יצאנו לדרך מהר מידי. עוד לפני שבדקנו מה המוצר, מה הייחודיות שלו, מה היתרון שלנו בשוק אליו אנו פונים, האם יש דרישה למוצר, מי קהל היעד (ואל תגידו לי כולם)
    4. אין התאמה בין המסר למוצר. הפער בין מה שאנו מציגים או מבטיחים לבין מה שקורה בסופו של דבר. במילים אחרות המוניטין שאנו יוצרים סביבנו. (שיווק כבר אמרתי)
    5. יכול להיות שטעינו?! היינו זקוקים לטיפול בעצמנו ונשארנו "אסירי תודה". חשבנו למצוא עבור עצמנו  דרך להתנהל בחיים האלה והפכנו למאמנים (יש גם צופים, שופטים, שחקנים, עיתונאים...לא כולם מאמנים) רצינו למצוא את ה"סוד" וגייסנו במקום את האמונה של האחר אולי אצלו זה יעבוד טוב יותר....
    6. האיכויות הנדירות שלנו והכישורים לא תורגמו לעיסוק המתאים. ותחשבו על זה...
    7. ולמה שמישהו ירצה לשלם על זה? יש לך ספק?!

     

    שיווק אפקטיבי מתחיל בתוכי!  

    שינוי אפקטיבי מתחיל בידיעה שהשיווק מתחיל בתוכי.

     

    אם גם לך יש עניין להפוך את השיווק העצמי לחוויה מתקנת ומעצימה "פורום השיווק" מתאים לך.

    אזהרה: סיכויי ההצלחה גדלים.

     

    להתראות

    ענת וילוז'ני


     

     

     

     

     


     
  • נוכחות שיווקית

    נוכחות שיווקית

    מאת:ענת וילוז'ני

     

    יש מאות מאמנים, מטפלים, מעצבים, בוני אתרים, יועצים, מנחים, אדריכלים אמנים .....  ......כיצד ניתן לבחור את הטוב והמתאים מבין כולם ?! (ראה סעיף 3) או במילים אחרות מה על כל איש מקצוע לעשות, כדי שהוא יהיה המומלץ והמועדף עליך? (ראה סעיף 5) 

    יחסי קונה לקוח ... מוכר קונה הם הריקוד האינסופי של החיים פעם אנחנו כאן ופעם אנחנו שם.

    לכן כשאנו מתייחסים לנוכחות שיווקית כמוכרים או משווקים אי אפשר שלא לתת את הדעת על מיקומינו כקונים. 

    הנה מס' טיפים לשיפור הנוכחות השיווקית שלך.


    1)     נא להתייחס למוכר בדיוק כשם שהיית רוצה שיתייחסו אליך. סבלנות, חיוך, אהדה ונימוס הם כוח שיווקי מבוקש גם אם לא קנית

    2)     נא לא להוציא דיבתו רעה של המוכר/המשווק הגרוע ביותר. יש לך הזדמנות פז ללמוד איך לא להיות. רשימה של כל מגרעותיו תיתן לך יתרונות זהב (פז כבר אמרתי).

    3)     נא לברר איך היית מגדיר את עצמך כקונה... בררן?! קפדן?! מזלזל?! מתווכח?! מבקש הנחות?! בזבזן?!  מתלבט?! מהיר החלטה?! חשדן?!.... זה הזמן לבדוק מי הם לקוחותיך....(יש חוק שאומר דומה מושך דומה)

    4)     נא לדאוג לעמוד מאחורי כל מילה.. הבטחה או פרסום שלך. פער בין מילים, הבטחות ומעשים יוצר אכזבה גדולה מאוד. אכזבות מפיצים מהר יותר וחזק יותר (לא אתם ראו סעיף 2). כל המחמאות וההמלצות בונות עבורך בעמל רב את רשת הפל"א (פה לאוזן) שלך. שווה להשקיע אנרגיה בזה!

    5)     נא להכין רשימה קפדנית של כל התכונות הנדרשות מאיש מקצוע שהיית שוכר את שרותיו או קונה את מוצריו. אל תשווק או תמכור בעצמך מוצר אם לא עמדת בסטנדרטים שהצבת. נאה דורש נאה מקיים!


    * הערה: אם אין שיפור ברמת השיווק ואיכותו יש לבדוק את המוצר, המסר או האמונה


     על כל אלה ועוד במפגשי "פורום השיווק" מסגרת מקצועית תומכת להתפתחות בלתי רגילה בשיווק בכלל ובשיווק עצמי בפרט... אזהרה:) אתם עלולים לגלות שאתם מאוד טובים בשיווק. 

     

    להתראות

    ענת וילוז'ני


     
  • כיצד לשפר יכולות נטוורקינג

     

     9 טיפים לשיפור יכולות הנטוורקינג

    מאת: ענת וילוז'ני "אנשים ועסקים"


    נטוורקינג : רשת קשרים עסקית לקידום עסקים אתך ועבורך.

    המטרה : לקדם את העסק שלך ולשמור על השם והמוניטין.

    המשימה: בניית רשת נטוורקינג יעילה שתיצור עבורך רשת שיווק ממוקדת.

    היתרון: הקידום האפקטיבי ביותר מפה לאוזן - ערוץ הפל"א

    התוצאה: שיפור יכולות השיווק והמכירה שלך והגדלת המכירות.

     

    הנה מס' טיפים לשיפור יכולות הנטוורקינג :

     

    1)     ללמוד-  השקיעו בטיפוח מיומנויות הנחוצות מאוד לתהליך הנטוורקינג כמו:

    ·         הקשבה  

    ·         הופעה  

    ·         מיקוד  

    ·         סבלנות  

    ·         אמפתיה

    ·         יעילות

    ·         נינוחות (מיכל מנדל)

    2)     קהל היעד- תתחילו בפגישות עם אנשים מרושתים לקהל היעד שלכם.

    3)     זמן – הקפידו על זמן מוסכם לפגישה.

    4)     מסגרת – תנו מסגרת מוסכמת התחלה- שני הצדדים משתפים אמצע- כיצד ניתן לעזור אחד לשני סיכום – מה הוחלט?!  מה חדש בעקבות הפגישה?

    5)     בהירות- כדי שתוכלו לקבל או לתת הפניה מתאימה או קישור הקפידו לשתף את האדם שמולכם בצורה ממוקדת ברורה ועניינית מה נכון עבורכם.

    6)     רישום- הכינו מחברת/פנקס בהם תציינו את הדברים שחשוב לזכור בראשי פרקים

    7)     נדיבות- השקיעו באחר ותנו (מבלי לפגוע במקצועיות שלכם) ברוחב לב ובנדיבות, כאילו שמדובר בכם.

    8)     סבלנות- בניית רשת נטוורקינג היא תהליך ארוך המבוסס על מקצועיות, אמון ואהדה... וזה לוקח זמן.

    9)     הבטחות - עמדו מאחורי כל הבטחה או עדכנו בנימוס שמשהו השתנה

     

    להתראות

    ענת וילוז'ני


     

     

BizMakeBiz פותח ע"י